4 צעדים כדי להפוך לעסק מקוון בצל מגפת הקורונה

המגיפה שינתה במהירות הבזק את התייחסותנו כצרכנים לרכישה בערוצים המקוונים עם סבירות גבוהה כי השינויים שכבר חלו יישארו עמנו גם אחרי שתישכח המגיפה מן העולם. בעוד עסקים רבים מתמודדים עם האתגרים קצרי הטווח לשרוד את המשבר, עסקים אחרים, אשר צפויים להפוך למובילי שוק כבר מזהים את ההזדמנויות ובאופן שאפתני ומתוזמן משקיעים משאבים במעבר לעסק או חנות מקוונים. 


ברחבי העולם כולו, התפרצות מגפת הקורונה אתגרה את קיומם של חברות B2B ו- B2C כאחד. המאמצים להכיל את התפרצות המגיפה ואת השפעותיה על התנהלות חיינו ביומיום שינתה כליל את הרגלי ודפוסי הצריכה עם מעבר חד לשירותים מקוונים במגוון רחב של קטגוריות. בראש ובראשונה, מוצרי מזון ובית ואחריהם, מוצרי ביגוד, אלקטרוניקה ושירותים. ההמלצה לשמירה על ריחוק חברתי וצמצום המגע האנושי לצד צרכי הצרכן היומיים האיצו באופן חד את הדרישה מעסקים למעבר לחנויות אינטרנטיות ומתן שירותים מקוונים.   

עם התפרצות מגפת הקורונה בתחילת השנה, עסקים רבים החלו בנקיטת צעדים למעבר לסחר מקוון. בעוד שחלקם חוו שיא זמני וקצר טווח בביקוש למוצריהם, קטגוריות מוצרים ושירותים אחרים אשר עושים את המעבר לסחר מקוון מכוונים לשינוי ארוך טווח ותמידי.  מה המניע העיקרי? וכיצד ניתן לבסס את העסק כעסק מקוון לאורך זמן?

  1. נוחות מנצחת מחיר :

במשך שנים, חברות ביססו את הבידול שלהן על מחיר אטרקטיבי ותחרותי בקטגוריה בה הן מתחרות. מחקרים מראים כי הסיבה העיקרית למעבר לרכישה מקוונת עוד לפני המגיפה היתה הנוחות והחיסכון בזמן. מגפת הקורונה חיזקה והציפה את נושא הנוחות בקרב מעגל נרחב יותר של צרכנים. שיקולי נוחות בקרב צרכנים שינו מהותית את הרגלי הצריכה וניכר כי צרכנים רבים יעדיפו את האפשרות לרכישה מקוונת על פני מחיר תחרותי. 

  1. הריחוק החברתי: 

במקביל למאמצים לחזרה לשגרה, ההמלצה לשמירה על ריחוק חברתי נותרה בעינה. קבוצות אוכלוסייה רבות ובעיקר אלו הנכללות בקבוצות סיכון שומרות באדיקות על המלצות הריחוק החברתי. המיקוד המוגבר על ריחוק חברתי הם שהובילו רבים לצרוך שירותים מקוונים מרחוק וללא מגע אנושי ויש להניח כי ההמלצות ימשיכו לעודד את המעבר לרכישה מקוונת ויחזקו את השינוי ההתנהגותי בטווח הארוך.

שוקל להעביר את העסק שלך לעסק מקוון? זה הזמן לפעול!

המעבר לעסק מקוון דורש השקעת משאבים ושינוי המודל העסקי, דבר שאינו מובן מאליו בפרט בתקופות של אי יציבות וחוסר וודאות כלכלית. החברות שישכילו דווקא בעת הזו להתאים עצמן למציאות החדשה בצל המגיפה יזכו להיות מובילות שוק ולשגשג גם בתנאים של חוסר וודאות. אלו הן ארבעת הצעדים שיש לקחת במעבר לעסק מקוון:

  1. בצעו התאמות למודל העסקי: בדקו את המודל העסקי הקיים של העסק ובחנו האם הוא עומד במבחן הזמן. בצעו את ההתאמות הנדרשות על מנת לעבור לזירה הדיגיטלית, תוך בחינת הפוטנציאל העסקי והשווקים החדשים שיכולים להיפתח עבורכם בעקבות השינוי.
    1. חזקו את הנכסים הדיגיטליים שלך: לעסקים רבים כבר יש אתר אינטרנט. עבור רבים המעבר לעסק מקוון דורש התאמות קלות לנכסים הדיגיטליים הקיימים ועבור אחרים מדובר בהקמה של אתר סחר מקוון חדש. בדקו אילו נכסים דיגיטליים קיימים ברשותכם והתייעצו עם מומחים בתחום על מנת לבחון את הצעדים הנדרשים לפתיחת חנות מקוונת. 
    2. תשקיעו בחוויית לקוח איכותית: נתחו את מסע הלקוח שלך בערוצים המקוונים ועצבו באמצעות המומחים בתחום ממשק משתמש המספק חוויית לקוח הממוקדת לקהל היעד הרצוי. השקיעו מחשבה בעיצוב ממשק המשתמש (UX) כך שחוויית הלקוח בממשקים השונים תהיה קלה וידידותית למשתמש.  
  • שלב כלים לאוטומציה: הרכישה באונליין דורשת התממשקות למגוון מערכות, החל מהליך הסליקה, ניהול פרטי הלקוח, חיבור למערך הלוגיסטי וכלה בשילוח. כל שלב עומד בפני עצמו ויחדיו הם בונים את השירות הניתן במסגרת הרכישה. האינטגרציה בין המערכות השונות בעסק באופן אוטומטי יכולה להקל רבות על תפעול העסק לאורך זמן ולהבטיח כי כל תהליך המכירה ושרשרת האספקה מתנהלים באופן חלק ומבוקר עם מינימום תקלות ועיכובים.

המעבר לעסק מקוון לא צריך להיות מורכב. מתלבטים איך להתחיל? צרו קשר עם Nobel היום ונתלבט יחד.

small_c_popup.png

שדרג את העסק שלך כבר עכשיו

אנו מאמינים בהצלחה של הלקוחות שלנו